Zeile 51: |
Zeile 51: |
| | | |
| ==Bibliographie== | | ==Bibliographie== |
− | * Adorno, Theodor W.: Minima Moralia. Reflexionen aus dem beschädigten Leben. Frankfurt: Suhrkamp 2003. | + | * Adorno, Theodor W.: Minima Moralia. Reflexionen aus dem beschädigten Leben. Frankfurt: Suhrkamp 2003 [zuerst 1951]. |
− | * Auiler, Dan: Hitchcock's Notebooks. An Authorized and Illustrated Look Inside the Creative Mind of Alfred Hitchcock. New York: Haper 2001. | + | * Auiler, Dan: Hitchcock's Notebooks. An Authorized and Illustrated Look Inside the Creative Mind of Alfred Hitchcock. New York: Harper 2001. |
− | * Billheimer, John: Hitchcock and the Censors. Lexington, KT: The University Press of Kentucky 2019. | + | * Billheimer, John: Hitchcock and the Censors. Lexington: Kentucky UP 2019. |
| * Brütsch, Matthias: Dream Screen? Die Film/Traum-Analogie im theoriegeschichtlichen Kontext. In: Winfried Pauleit et al. (Hg.): Das Kino träumt. Projektion, Imagination, Vision. Berlin: Bertz + Fischer 2009, 20–49. | | * Brütsch, Matthias: Dream Screen? Die Film/Traum-Analogie im theoriegeschichtlichen Kontext. In: Winfried Pauleit et al. (Hg.): Das Kino träumt. Projektion, Imagination, Vision. Berlin: Bertz + Fischer 2009, 20–49. |
| * Brütsch, Matthias: Traumbühne Kino. Der Traum als filmtheoretische Metapher und narratives Motiv. Marburg: Schüren 2011. | | * Brütsch, Matthias: Traumbühne Kino. Der Traum als filmtheoretische Metapher und narratives Motiv. Marburg: Schüren 2011. |
| + | * Engel, Manfred: |
| * Gay, Peter: Freud. A Life for Our Time. New York: Norton 2006. | | * Gay, Peter: Freud. A Life for Our Time. New York: Norton 2006. |
| * Jendricke, Bernhard: Alfred Hitchcock. Reinbek: Rowohlt 1999. | | * Jendricke, Bernhard: Alfred Hitchcock. Reinbek: Rowohlt 1999. |